Renovatie mortuarium Reformatuskerk Hunedoara

Rond het kerkgebouw van de Reformatuskerk in Hunedoara ligt de begraafplaats met een mortuarium, waar overleden gemeenteleden opgebaard worden. Het mortuarium bleek begin 2013 in dermate slechte staat te zijn, dat het bijna rijp was voor de sloop. Een grondige renovatie was dan ook dringend nodig. Deze is in 2013 en 2014 uitgevoerd, met als resultaat een mortuarium dat weer vele jaren mee kan. Het ziet er zowel van binnen als van buiten heel mooi uit. De ruimtes zijn keurig ingericht en voorzien van een lichte, ingetogen kleurstelling, waar de nabestaanden op een gepaste manier afscheid kunnen nemen van hun geliefden. Aan de renovatie heeft de stichting € 4.000 bijgedragen. In 2015 heeft de stichting gezorgd voor 40 fraaie stoelen in het mortuarium.